2015. december 15., kedd

Várandósgondozás és a vizsgálatok

11-én elballagtam a terhesgondozásra, ahol megkaptam a szükséges beutalókat, mivel a szívhang felfedezésétől már élő a terhesség, addig csak gyanú. Továbbá készült egy kockázatelemzés, ahol magas minősítést kaptam a vérzés és glutén-, laktózérzékenység miatt.
Ahova mennem kell a következő hetekben:
- fogorvos
- labor
- védőnő (ő adja a kiskönyvet)
- háziorvos vagy belgyógyász
- nőgyógyász
- ultrahang a 11-13. héten
Van lehetőség toxoplazmózis szűrésére, éltem a lehetőséggel, mivel vannak macskáink, és csak 3000 Ft. Kaptam egy szórólapot, amin a Down-kór szűrésére alkalmas vérvizsgálatok ismertetése van, a következő ultrahangig kell dönteni,kérjük-e.
14-én mentem a védőnőhöz, megbeszéltük az előzményeket: voltam-e már terhes, vannak-e a családban ikrek, ha igen, hánypetéjűek, milyen gyerekkori és jelenlegi betegségeim vannak/voltak (pl. bárányhimlő, mumpsz, vagy akár ételallergia, műtétek), terveztük-e, adatokat egyeztettünk: hol lakom, hol dolgozom, ki a gyermek apja. Megmérte a súlyom és a vérnyomásom.
15-én a laborban kezdtem a napomat a kórházban. Vittem vizeletmintát, és vettek vért. Az eredményt megkapják a szakemberek, nekem csak a vércsoport-meghatározásért kell mennem.
Utána a nőgyógyászatra mentem, ott is találtam az orvosomat,úgyhogy gyorsan megcsináltattam a rákszűrést is.
Végül a belgyógyászatot is megjártam, ott EKG-t készítettek, vérnyomást mértek, majd az életmódomról, gluténérzékenységemről, munkámról beszélgettünk a papírok elkészültéig.
A rákszűrés miatt délután vérzésem volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése